PRZEDSZKOLE CZYNNE:
od poniedziałku do piątku
w godz. 6.00 – 17.00
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.00 – 8.00 |
Codziennie rano z wesołą miną przychodzimy do przedszkola.
Tu czekają na nas koleżanki, koledzy i nasze panie. Witamy się ze wszystkimi i rozpoczynamy zabawę. Wybieramy to, co nas interesuje: klocki, lalki, samochody, puzzle, gry planszowe itp. |
8.00 – 8.30 | Bawimy się z dziećmi i uczymy przestrzegania zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek. Tworzymy sytuacje doskonalące pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi na osobach i rzeczach. |
8.30 – 9.00 | Porządkujemy zabawki po skończonej zabawie i czas na gimnastykę poranną i zabawy ruchowe. Po zabawach ruchowych idziemy do łazienki. Korzystamy z toalety i dokładnie myjemy ręce. Przygotowujemy sie do śniadania. |
9.00 – 9.30 | Teraz zjadamy pyszne i zdrowe śniadanie. Przekonujemy się, że mleko i inne potrawy są nie tylko zdrowe, ale i smaczne. Wyrabiamy nawyki higieniczno – kulturalne związanych ze spożywaniem śniadania. |
9.30 – 10.30 | To czas, w którym dzieje się wiele ciekawych rzeczy.
Powstają sytuacje edukacyjno – wychowawcze organizowane przez nauczycielkę wyzwalające twórczą postawę i ekspresję dzieci; zabawy ruchowe organizowane, inspirowane przez nauczyciela. Wzbogacamy swoje wiadomości: uczymy się wierszy, piosenek, tańczymy, liczymy, rozwiązujemy zagadki, nie zapominamy także o zabawach ruchowych. |
10.30 – 11.30 |
Świeże powietrze to zdrowie, dlatego jest to czas na zabawy na podwórku przedszkolnym, gdzie rozwijamy swoją wyobraźnię tworząc wspólnie różne zabawy i budowle z piasku. Spacerujemy po najbliższym otoczeniu, wybieramy się na wycieczki, a także wspaniale bawimy się na placu zabaw. |
11.30 – 12.00 |
To czas czynności higieniczno – sanitarne i przygotowanie do obiadu. Dyżurni pomagają pani woźnej w nakryciu stolików do spożywania posiłków. Wszystkie dzieci pamiętają o dokładnym myciu rąk i formach grzecznościowych: smacznego i dziękuję. |
12.00 – 12.30 |
Zjadamy pyszny obiadek i bogate w witaminy surówki przygotowane przez panie kucharki. Usprawniamy technikę samodzielnego spożywania posiłków, posługiwania się sztućcami, przezwyciężamy uprzedzenia i przyzwyczajenia do zdrowego żywienia. Po posiłku myjemy zęby. |
12.30 – 13.00 |
To czas na naszą spontaniczną i samorzutną aktywność. Wybieramy to, co nas interesuje: klocki, lalki, samochody, puzzle, gry planszowe itp. |
13.00 – 16.30 |
Czas na odpoczynek i różne formy relaksu. W poszczególnych grupach wiekowych organizowane są zajęcia zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci. Czytamy bajki i rozwijamy zainteresowanie literaturą dziecięcą. To także czas na indywidualne kończenie prac plastyczno – konstrukcyjnych, i zabawy swobodne. |
Podwieczorek i czynności higieniczno-sanitarne. | |
Organizowane są warunków do twórczej aktywności poprzez udział dzieci w zajęciach dodatkowych prowadzonych przez specjalistów. | |
16.30 – 17.00 | Kończy się dzień w przedszkolu. Rodzice zabierają nas do domów. Ci którzy jeszcze zostają mają czas na zabawę.
|