W ramach zadania z Projektu „Kształtowanie umiejętności matematycznych”
otrzymaliśmy cenne pomoce dydaktyczne uatrakcyjniające zajęcia
i pozwalające nam na ciekawą realizację podjętych działań.
Miedzy innymi otrzymaliśmy plansze do kodowania,
które pozwoliły nauczycielowi, w taki sposób skonstruować zajęcia,
aby stroną aktywną było dziecko.
Podejmując się zadania dzieci miały możliwość gromadzenia doświadczeń
związanych z pojęciami logicznymi, rozbudzenia zainteresowań
i tym samym zrozumienia matematyki.
Matematyczne działania przyjęły formę nauki przez zabawę,
dzięki której możliwe było osiągnięcie zaplanowanych celów.
Głównym zamiarem realizacji projektu było podniesienie poziomu
kompetencji matematyczno – logicznych dzieci, rozwój logicznego myślenia,
wykształcenie umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi.
Przedszkolaki miały okazję zobaczyć
jak w ciekawy sposób można bawić się matematyką,
a przy tym uczyć się, zdobywać nowe umiejętności,
rozwijać matematyczną wyobraźnię.
Podczas działań w ramach zajęć matematycznych dzieci kształciły i rozwijały:
– rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia
– rozwój manualny oraz wzrokowo- ruchowy zwłaszcza motoryka mała
– kształtowanie umiejętności społecznych i kompetencji miękkich
(współpraca w parach, w grupie)
– trening pamięci
– odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności;
– nabywanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
– rozbudzanie inwencji twórczej i kreatywności;
– odczytywanie, rozumienie symboli i znaków.
Dzieci bardzo polubiły zajęcia matematyczne
i chętnie do nich wracamy, mimo zakończenia zajęć z Projektu.